A projekt
A projekt
2021.07.31 – a kivitelezési munkálatok 100 %-os készültségi szintje
A kivitelező STRABAG Általános Építő Kft. 2020. október 12-én megkezdte a kivitelezési munkálatokat.
A kivitelezés I. ütemében a Bánfalvi – Besenyő úti csomópontban történő csapadékcsatorna építése egészen a befogadóig megépítésre került.
- ütemben az Ágfalvi út Bánfalvi út közötti csapadékcsatorna építési munkái kezdődtek meg és készült el 2020. december elején.
- márciusában az Ágfalvi úton több szakaszon történtek a csapadékcsatorna építési munkálatai, és ezzel egyidőben a Bánfalvi út – Ágfalvi úti csomóponttól elindultak a szegélyépítés munkái.
- május végén elkészültek a csapadékcsatorna építési munkák, és a szegélyezési munkák folytatódtak tovább.
- július 25-én megkezdődtek a kopóréteg beépítési munkái. A kopóréteg építési munkák 2021. június 30-án befejeződtek a főpályán. A kapubejárók és útcsatlakozások kopóréteg aszfaltozási munkái kezdődtek meg, és ezzel egyidejűleg folyamatosan történt a padkák rendezése és az útburkolat felfestése.
A kivitelező STRABAG Általános Építő Kft. 2021. július 12-én készre jelentette az Ágfalvi út felújítását. A készre jelentést követően Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzata 2021. július 19-re meghirdette a műszaki átadás-átvételi eljárást, mely átvételi eljárásra beérkeztek a nyilatkozatok, a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárult.
2021.05.31 – a kivitelezési munkálatok 50 %-os készültségi szintje
A kivitelező STRABAG Általános Építő Kft. 2020. október 12-én megkezdte a kivitelezési munkálatokat.
A kivitelezés I. ütemében a Bánfalvi – Besenyő úti csomópontban történő csapadékcsatorna építése egészen a befogadóig megépítésre került.
- ütemben az Ágfalvi út Bánfalvi út közötti csapadékcsatorna építési munkái kezdődtek meg és készült el 2020. december elején.
Jelenleg az Ágfalvi úton több szakaszon történnek a csapadékcsatorna építési munkálatok, és ezzel egyidőben a Bánfalvi út – Ágfalvi úti csomóponttól elindultak a szegélyépítési munkák.
2021.04.30 – a kivitelezési munkálatok 25 %-os készültségi szintje
A kivitelező STRABAG Általános Építő Kft. 2020. október 12-én megkezdte a kivitelezési munkálatokat.
A kivitelezés I. ütemében a Bánfalvi – Besenyő úti csomópontban történő csapadékcsatorna építése egészen a befogadóig megépítésre került.
- ütemben az Ágfalvi út Bánfalvi út közötti csapadékcsatorna építési munkái kezdődtek meg és készült el 2020. december elején.
Jelenleg az Ágfalvi – Besenyő csomópontban zajlanak a csapadékcsatorna építési munkái.
Az Ágfalvi út Sopron nyugati részén található, mely út külterületi szakasza megteremti a kapcsolatot Ágfalvával, valamint az osztrák-magyar határátkelési ponttal, Somfalvánál. A belterületi szakaszon nagy forgalmú gyűjtőútként kezelendő.
A fent ismertetett beavatkozás célja a TEN-T hálózaton kívüli alacsonyabb rendű út felújítása annak érdekében, hogy az Ágfalvi úton és Sopron egyéb területein elhelyezkedő gazdasági övezetek jól megközelíthetők legyenek a vállalkozások és a munkavállalók számára, valamint a felújítás hozzájárul a városban dolgozó munkaerő mobilitásának javításához.
A felújítandó útszakasz, a jelenlegi útpálya állapota deformálódott, általánosságban elmondható, hogy a makadám szerkezeten levő felületi bevonatok elöregedtek, elhasználódtak, egyenlőtlen süllyedések, egyenetlenségek, keresztmetszeti deformációk alakultak ki. A burkolat szélek több szakaszon letöredeztek, a felülete kikátyúsodott. Az elmúlt évek közműépítései miatt a burkolat szabdalt felületű.
Jelenleg az út víztelenítését főként a nyílt árkos rendszer biztosítja, melybe a padkán keresztül folyik be az útra leeső csapadék. A csapadék nagyobb esőzések során nem tud befolyni a nyílt árokba, így folyamatosan mossa ki a padkát, szintkülönbséget teremtve az út és a padka között, valamint vízátfolyások alakulnak ki, ami balesetveszélyt teremt a közúton közlekedők számára. A föld árkok feliszapolódtak, keresztmetszetük nem megfelelő, míg a burkolt árkok meder lapjai kimozdultak, javításuk elengedhetetlen.
A fejlesztés fő célja a burkolat felújítása, a fejlesztés során az út vonalvezetése lényegében nem változik. A helyszínrajzi kialakítás, a burkolat szélek, a hossz szelvényi vonalvezetés követi a jelenlegi kialakítást. A burkolatszélessége nem változik, csak azokon a helyeken, ahol korrekcióra vagy ívbővítésre kerül sor. A tervezett magassági vonalvezetés a meglévő állapotot követi. A felújítás során a meglévő megállóhelyek rendezésére – a helyi és helyközi megállóhelyek egységesítésére – kerül sor, amelyet korábban az Önkormányzat, a Tömegközlekedési szolgáltató és a Magyar Közút közös egyeztetésen jelöltek ki. A felújítandó szakaszon a vízelvezetés teljes mértékben megújul, az önkormányzati beruházásban zárt rendszerű csapadékvíz elvezetés kerül kiépítésre. Ezt figyelembe véve a teljes szakaszon kiemelt szegély kerül kialakításra. A burkolatépítést követően a forgalomtechnikai jelzések, gyalogátkelőhelyek is megújulnak új tartós burkolati jelek kerülnek kialakításra.
A szakaszt érinti az országos ágazati projektként az M85 gyorsforgalmú út Csorna II – Sopron – Országhatár közötti szakasz keretében megépülő Sopron Észak-nyugati elkerülő út., mely út csomóponttal csatlakozik az Ágfalvi úthoz a 0+700 – 0+861 km sz. között. A felújítás során a tervezett körforgalmú csomópont határán belül nem valósítunk meg útfelújítást.
Az út víztelenítését szolgáló csapadékcsatorna kiépítése a Kertvárosi úttól a Besenyő utca Rák patak befogadóig megoldást nyújtana a jelenlegi rendezetlen vízelvezetésre és egy hosszútávon fenntartható, jóval kevesebb üzemeltetési feladattal járó műszaki megoldást eredményezne, illeszkedve az út felújításához.
A projekt megvalósítása során vállaljuk, hogy:
-projektünk megvalósításával hozzájárulunk a foglalkoztatás és a mobilitás előmozdításához,
-a kapott támogatáson felül önerőből finanszírozzuk a projektet,
-a támogatás visszafizetésének terhe mellett vállaljuk a projekt a fenntartását.
A beruházást a közúti közlekedésről szóló 1988. I. tv. 8. § (1a) bekezdésével összhangban tervezzük és valósítjuk meg.
A beruházás eredményeként egyetlen fenntartható közlekedési mód sem kerül hátrányosabb helyzetbe a fejlesztést követően a beruházást megelőző állapothoz viszonyítva.
A fejlesztendő út rendelkezik az alábbi közüzemi infrastruktúra kiépítettséggel: szennyvízcsatorna,csapadékcsatorna,távközlési nyomvonalak,víz,gáz.
A projekt tervezése, megvalósítása során
- betartjuk a környezetvédelmi és esélyegyenlőségi jogszabályokat
- a projekt által érintett területen megőrizzük a védett természeti és kulturális értékeket
- a tervezésekor figyelembe vesszük és érvényesítjük az egyetemes tervezés elveit
- rendelkezünk helyi esélyegyenlőségi programmal és esélyegyenlőségi tervvel
- a projekt megvalósítását, eredményét nem veszélyezteti extrém időjárási esemény
- a projektnek nincs előre látható klímakockázata